כתיבה שיווקית - חשוב לדעת

 

שתי אופציות עומדות בפניכם כאשר מדובר על כתיבה שיווקית: אופציה אחת הינה לטפל בנושא של כתיבה שיווקית בתוך החברה, לשכור אדם בעל השכלה וניסיון בתחום של כתיבה שיווקית, אזדם שיעבוד אצלכם במשרה מלאה או כפרויקטור, על פי פרויקטים שנכנסים. אופציה שניה הינה לשכור את השירותים המקצועים של חברות לשירותי כתיבה שיווקית או משרדי פרסום ישירות בכדי שאלו יפיקו עבורכם את התכנים האיכותיים ביותר. יש כאן נושא של תקציב, שיטות עבודה וסטנדרטים. אז לפני שאתם מקבלים החלטה אופרטיבית, כדאי שתקראו קצת על שני המודלים של כתיבה שיווקית בעידן המודרני.

 

כתיבה שיווקית בחברה עצמה:

האהאופציה של כתיבה שיווקית בתוך החברה עצמה, בתוך מחלקת השיווקת או המכירות היא אופציה שמתאימלחברות וארגונים גדולים בהם מתקיימת פעילות מרובה ואף פעילות שבועית. כאשר החברה מארגנת אירועי קידום מכירות, אירועי יחסי ציבור, תערוכות ועוד וכאשר היא מעוניינת לפרסם ללקוחות מידע אודות מבצעים, הנחות והטבות... כאשר אתר הבית נמצא בימוש תמידי (כך הוא אמור להיות), אז יש צורך בפתרונות כתיבה שיווקית על בסיס קבוע. הפיתרון של לשכור עובד המתצחה בעבודת כתיבה שיווקית כעובד קבוע או כעובד חלקי היא אכן פתרון חכם. בעיקר חשוב לזכור כי מדובר על גיוס חד פעמי וזהו - יש לכם אדם שאפשר לסמוך עליו בכל תחום הקשור בפרויקט כתיבה שיווקית (תוכן לשיווק ישיר, מידע באתר הבית, ניוזלטרים, חוברות ועוד). כמו כן, חשוב לציין כי פרט לגיוס החד פעמי, אדם העוסק במלאכת כתיבה שיווקית עבור חברה אחת לומד להכיר את החברה ואת תחום העיסוק לעומק כך שהוא צובר ניסיון ומגלה בקיאות בכל רזי המקצוע - טרמינולוגיה, מושגים מקצועיים, הכרת המתחרים, הכרת התחום, הכרות מעמיקה עם קהל היעד ועוד -וזה מהווה יתרון משמעותי כאשר מפיקים תכנים שיווקיים (כתיבה שיווקית) על בסיס קבוע כחלק מהמודל העסקי להגברת הרווחים.


כתיבה שיווקית -להוציא החוצה לידי המקצוענים:

לעומת האופציה של עבודה מול כתב שיווקי אוחד או צוות של כתיבה שיווקית אשר צמוד לחברה, קיים גם מודל אחר של העברת התיקים / העברת הפרויקטים לגוף חיצוני. כאן מדובר לעיתים על חברות אשר לא מפיקות חומר שיווקי לעיתים קרובות, לא בהיקף גדול ולא מחזיקות מחלקות שיווק ו/או מכירות פעילות ביום יום. כאשר למנהל אין את המשאביםם (מקום, זמן להקדיש לעוד עובד, תקציב לעוד משרה מלאה וכו'), אז יש לו את האופציה של למצוא חברה חיצונים ולשלם לה או רטיינר עבור כלל העבודות או עבור כל פרויקט בנפרד. את השיקול הזה יש לבצע על פי כמויות העבודה להן החברה תזדקק במהלך השנה.

 

החסרון הקיים במודל זה הוא כאמור שחברות חיצוניות לכתיבה שיווקית אינן מגיעות מהתחום, אינן בקיאות בעולם העסקי שלכם ואינן מכירות לעומק את המושגים, את הצרכים של קהלי היעד וכו'. החדשות הטובות הן שכיום, בעידן האינטרנט - אין בעיה לערוך מחקרים קצרים ומקיפים. מי שעובד בתחום של כתיבה שיווקית וזו היא מלאכתו, יודע בדיוק מהיכן ניתן לדלות מידע רלוונטי ומה שחשוב בעיקר הוא כושר הכתיבה הגבוה והרמה הביצועית הגבוהה - ובאופציה הזו - הרמה הגבוהה מובטחת.